Ontwikkeling van een merkidentiteit doorvertaald in de huisstijl voor Snepvangers Glas

Snepvangers Glas uit Bergen op Zoom is actief als partner in de levering en het herstel van glas. Monique Snepvangers geeft als directeur leiding aan het bedrijf dat haar vader in 1952 is gestart. Monique vond dat het tijd was om te ontdekken wat ze écht wilde met het bedrijf en hoe ze zich ook in de toekomst zou kunnen onderscheiden van de concurrentie.

We voerden zowel met Monique als met haar medewerkers verschillende gesprekken. Dit gebeurde in een aantal sessies, individueel en in groepsverband, om de kernwaarden van de onderneming boven te krijgen. Het “gevoel” onder de medewerkers en de visie van Monique leverden een glasheldere merkidentiteit op, die we hebben doorvertaald naar een nieuwe huisstijl gebaseerd op de taal van de merkidentiteit.

Een huisstijl gebaseerd op het gebruik van taal

Tijdens de sessies kwamen we er namelijk achter dat de mensen binnen Snepvangers heel verschillend zijn, maar ook een aantal basisprincipes onvoorwaardelijk met elkaar delen. Ook al heb je een rotdag, je bent vriendelijk tegen de klant! Je levert vakwerk, zonder concessies! Als er problemen zijn, ben je er voor elkaar, onvoorwaardelijk!

Het lijkt te mooi voor woorden, maar wij hebben het niet bedacht. Het komt van de mensen van Snepvangers, het zijn hun woorden, het is waar zij voor staan. Waarden die we hebben doorvertaald in de communicatie op de auto’s, kleding, drukwerk, reclameborden en vlaggen. Een bedrijf met een huisstijl gebaseerd op het gebruik van taal en een pay-off die niets aan de verbeelding overlaat: “Glas sinds 1952”

Leuk dat je mij een bericht gaat sturen!

Laat je naam en e-mail adres achter zodat ik je bericht kan beantwoorden

Omdat het vandaag donderdag is krijg je binnen een uur antwoord, beloofd!

Mogen wij jou bellen?

Liever persoonlijk en direct contact? Vul hier je telefoonnummer in, en ik of één van mijn collega’s zal contact met je opnemen.

Bel Joris Spitholt