Internet marketing

Alconet Containers

Aanvragen stimuleren

Begin 2017 is de nieuwe website van Alconet gelanceerd, met als doel het stimuleren van offerte aanvragen. Daarop zijn we gestart met een internet marketing traject. Het speerpunt binnen dit traject is zoekmachine optimalisatie, maar ook content publicatie en social-media advertenties vormen hier onderdeel van. In een later stadium, na een succesvolle optimalisatie strategie, zijn we ook begonnen met zoekmachine adverteren door middel van AdWords.

Zoekmachine optimalisatie

Gaandeweg bleken er voldoende kansen te liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. We zijn daarom begonnen met het optimaliseren van bestaande content, maar ook met het toevoegen van nieuwe content. Dit laatste gebeurd altijd op basis van een zorgvuldig uitgevoerd zoekwoorden onderzoek, waarbij alleen zoekwoorden met de meeste kansen verwerkt worden in de content. Dit heeft tot op heden geleidt tot een stijging in het organische verkeer van bijna 150%, maar ook een stijging in het aantal offerte aanvragen van ruim 200%!

Zoekmachine adverteren

Na het succes van de zoekmachine optimalisatie zijn we ook gaan kijken of adverteren via AdWords interessant zou kunnen zijn. Door te analyseren wat het verdienmodel van specifieke offerte aanvragen was hebben we de beslissing genomen om Google Ads in te zetten.  Naast een zoekcampagne is er ook ruimte gemaakt voor een retargeting campagne. Deze is gericht op organische bezoekers die geen offerte aanvraag hebben voltooid op de website tijdens hun eerste bezoek, maar die we wel graag willen herinneren na hun bezoek aan specifieke onderdelen binnen de website.