Is het je opgevallen dat Google Analytics en Google Ads verschillende statistieken laten zien? En vind je dat ook zo onhandig? Hier lees je hoe je Google Ads meer statistieken laat vertonen!

Wanneer je de statistieken analyseert, wil je natuurlijk een zo compleet mogelijk overzicht. Met de statistieken die jij belangrijk vindt. Zelf stoorde ik me aan het ontbrekende bouncepercentage in Google Ads, terwijl je dat in Google Analytics wel ziet (acquisitie, Google Ads). Maar in Google Analytics zie je dan weer geen CTR. Als gevolg klikte ik steeds heen en weer. Niet handig! Het tonen van extra statistieken in Google Ads bleek gelukkig heel eenvoudig.

Volg onderstaande stappen om meer inzicht te krijgen in de prestaties van jouw campagnes:

  • Log in in Google Ads en ga naar je campagnes, of ga naar de specifieke campagne waarvoor je meer statistieken wilt zien
  • Onder de tijdlijn (grafiek) zie je onder andere ‘zoeken’, ‘segment’ en ‘kolommen’. Klik op ‘kolommen’ en op ‘kolommen aanpassen’
  • Hier zie je de onderwerpen voor de kolommen, zoals ‘prestaties’ en ‘conversies’. Je kunt deze onderwerpen uitklappen. Kies bijvoorbeeld voor het onderwerp ‘Google Analytics’ en vink ‘bouncepercentage’ aan
  • Heb je alle statistieken die je zocht aangevinkt? Klik dan op ‘toepassen’
  • Wil je de volgorde van je statistieken aanpassen? Bij ‘kolommen aanpassen’ kun je al slepend de volgorde veranderen!

Het bouncepercentage is natuurlijk maar één van de vele mogelijkheden. Tip: kijk ook eens naar de concurrentiestatistieken zoals ‘gemiddelde positie’. Zo zie je meteen welke posities jouw advertenties zoal hebben (hoe hoog in de zoekresultaten ze vertoond worden). Als je advies of hulp nodig hebt helpen we je graag op weg. Neem even contact met ons op!