LinkedIn is het platform voor zakelijk netwerken waar vooral B2B bedrijven actief gebruik van maken. Heb jij een LinkedIn bedrijfspagina en ben je benieuwd naar je statistieken? Lees hoe je ze bekijkt!

LinkedIn statistieken bekijken

Ga naar de LinkedIn-pagina en klik onder het logo op “analytics”. Je kunt kiezen tussen visitors (bezoekers), updates (berichten) en followers (volgers).

Ik wil meer weten over de prestaties van mijn berichten (updates), dus kiezen we even voor updates. In de grafiek kun je heel gemakkelijk de gewenste tijdsperiode en metric kiezen. Je hebt de keuze uit:

  • Impressions
  • Unique impressions
  • Clicks
  • Likes
  • Comments
  • Shares
  • Engagement rate

De tabel onder de grafiek geeft een overzicht van je recente berichten en de statistieken. Hierin staat ook de CTR.

Even concreet

Je hoeft natuurlijk niet alle statistieken uit te pluizen, maar wel diegene die voor jou interessant zijn.

  • Is je doel het vergroten van de naamsbekendheid? Check dan de (unique) impressions
  • Wil je meer interactie of wil je je netwerk uitbreiden? Dan zijn likes, comments, shares en de overall engagement rate relevant
  • Ligt de focus op websitebezoek en (indirecte) lead generatie? Focus dan op impressions en clicks

Lekker overzichtelijk

In de tabel ‘user engagement’ heb je in één oogopslag inzicht in de statistieken van al je posts. Je kunt zelfs alle statistieken van het aflopen jaar bekijken. Misschien spot je zo wel een verschil in resultaten per periode, per auteur of type content.

Extra tip: maak je veel gebruik van dit platform? Dan kan het handig zijn om de statistieken te exporteren naar een Excel-bestand (.xls). Je kunt zelf de tijdsperiode selecteren. In de export kun je bekijken welk type content het best presteert.

Lees ook eens onze tips voor meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina!