Benieuwd naar de cijfers van je bedrijfspagina op Facebook? Bekijk je statistieken op mobiel of desktop. Uit eigen ervaring blijkt wel dat het analyseren via een desktop handiger werkt.

Facebook statistieken bekijken

Ga naar de bedrijfspagina, en klik in de witte balk bovenin beeld op statistieken. In het overzicht zie je 9 kaders met statistieken, van het aantal paginaweergaven tot het verloop in het aantal paginavolgers. Je kunt kiezen of je de statistieken van die dag wilt, van de vorige dag, de afgelopen 7 dagen of de afgelopen 28 dagen.

Als je iets naar onder scrolt krijg je de meest recente berichten te zien met het bereik en de betrokkenheid. Hoe hoger deze cijfers, hoe effectiever je content. Wil je meer details? Klik dan op het bericht. Dit kan ook via het bericht op de tijdlijn. Vervolgens zie je het aantal bereikte personen, het aantal vind-ik-leuks, opmerkingen en gedeelde items en het aantal klikken op je bericht. Ook eventuele klikken op een link worden hier weergegeven. Dat laatste is interessant als je websitebezoek wilt genereren!

Even concreet

  • Is je doel het opbouwen van naamsbekendheid? Focus dan op paginaweergaven, bereik en pagina-vind-ik-leuks
  • Zou je meer interactie met de (mogelijke) klant willen? Check dan de betrokkenheid
  • Wil je meer websitebezoek? Kijk dan naar de statistieken voor klikken op link

Ook handig: exporteren

Sla statistieken op middels “gegevens exporteren”. Selecteer de gewenste statistieken en het datumbereik. Zo exporteer je de Facebook-statistieken eenvoudig naar een Excel bestand (.xls of .csv).

Extra tip: bij “pagina’s om in het oog te houden” kun je Facebook-pagina’s van concurrenten invoeren. Meteen inzicht in het aantal paginavolgers en de activiteiten die week!