Maak altijd een Google Mijn Bedrijf (Google My Business) pagina aan: of je nu een fysieke winkel, een kantoor of een webshop hebt. Helemaal gratis en belangrijk voor je online zichtbaarheid! Zo, nu dat duidelijk is zullen we uitleggen waarom.

Bedrijfsinformatie up to date

Is iemand op zoek naar je bedrijf? Dan is diegene al bekend met je producten of diensten. Je wil het diegene zo makkelijk mogelijk maken om te vinden wat hij zoekt. Vaak gaat het om het adres en de openingstijden. In de Google Mijn Bedrijf tool beheer je deze gegevens. Vergeet ook zeker niet de link naar je website of shop toe te voegen! (Voorzien van UTM-tags zodat je kunt meten hoeveel website bezoekers er vanuit je Google Mijn Bedrijf pagina komen).

Local business

Ooit een stad bezocht en op zoek geweest naar een goed restaurant? Grote kans dat je even in Google Maps kijkt wat er allemaal zit. Pluspunt: je ziet meteen de recensies. Regel je Google Maps vermelding via Google Mijn Bedrijf. Zo kunnen mensen meteen een route plannen.

Recensies

Via je Google-pagina kunnen klanten of gasten recensies achterlaten. Recensies geven een indicatie van je betrouwbaarheid, expertise of kwaliteit van producten en diensten. Mensen kunnen een rating met of zonder tekst geven. Wanneer Google Maps vol staat met restaurants, vallen juist die horecazaken met goede recensies extra op. Dat wil je!

In contact komen met klanten

Wist je dat klanten ook vragen kunnen stellen via Google Mijn Bedrijf? Jij krijgt ze binnen in je account en kunt ze via de Google Mijn Bedrijf app beantwoorden. Het systeem activeert soms automatisch een optie als ‘offerte aanvragen’, dit is afhankelijk van jouw bedrijf en je aanbod. Op deze manier kan Google Mijn Bedrijf ook nieuwe klanten opleveren.

Heb je vragen over Google Mijn Bedrijf voor jouw bedrijf? Laat het ons weten! Stel direct je vraag of laat ons jou terugbellen.