In december en januari zie je de blogs online komen met trends voor het nieuwe jaar. Kleuren die dit jaar helemaal hot zijn en verschillende do’s en don’ts. Ook wij kijken wat ons het komende jaar te wachten staat en wat we toe kunnen passen voor onze klanten. Je hoeft natuurlijk niet alle trends te volgen, het moet passen bij jou en bij je bedrijf. Daarom licht ik drie interessante trends en ontwikkelingen uit die voor iedereen (met een beetje hulp) interessant of haalbaar zijn.

We willen JOU zien

Slecht nieuws als je niet graag voor de camera staat. Je doelgroep wil jou en de mensen om je heen zien. Dit is niet per se iets waar we bij de jaarwisseling op hebben geproost, vorig jaar vonden we dit namelijk ook al. Het is een trend die doorzet en als we dan toch de kans krijgen om jou online te zien, dan het liefst in videovorm. Videomarketing komt namelijk nog persoonlijker over dan een tekst en een foto, al is een foto natuurlijk al een goede eerste stap! Dat is overigens niet de enige reden om te kiezen voor video. Ga eens bij jezelf na, lees je liever een tekst of kijk je lekker relaxed naar een video? Precies!

Vasthouden van leads door communitybuilding

Als je een nieuwe groep hebt bereikt, wil je natuurlijk dat ze klant worden. En nog belangrijker; dat ze klant blijven. Dat kan je op verschillende manieren proberen te bereiken. Een trend voor het komende jaar is het bouwen aan een community, een gemeenschap. In een community komen mensen samen met dezelfde interesses of overtuigingen. Je kan er dus inspelen op de wensen en behoeften van deze groep. Zo bouw je samen aan een inspirerende plek waar jouw onderneming een rol speelt en ook leads en klanten op kan leveren. Een community zorgt voor herkenning en kan ook worden ingezet om andere doelen te bereiken. Zo zijn wij in 2021 begonnen met het posten van het biertje van de week. We zien duidelijk welk type volger deze p(ro)osts interessant vindt en dat er interactie ontstaat, online én offline. Daarnaast geeft het potentiële collega’s ook een kijkje in onze keuken. Een win-win situatie dus!

Persoonlijk contact versus automatisering

Wij gaan met onze klanten graag het gesprek aan. Dit wordt enorm gewaardeerd en het is één van de redenen waarom wij veelal langdurige samenwerkingen hebben. Toch kan je leads en klanten ook goed helpen met geautomatiseerde bots, zeker als het gaat om grote hoeveelheden vragen of het genereren van leads. Zo kun je prima met een chatbot op je website aan de gang voor hulp of advies of zorg je voor gepersonaliseerde e-mails, die aansluiten op de behoeftes van je klanten met zogenoemde e-mail automations. Er zijn enorm veel mogelijkheden om veel mensen te bereiken en het toch persoonlijk te laten voelen.

Hoe ga jij jouw doelen behalen?

Deze trends en ontwikkelingen zijn voor bijna elke onderneming toepasbaar en haalbaar. Onze ervaring is wel dat de meeste van onze klanten het fijn vinden om daar wat hulp bij te krijgen. Neem daarom vrijblijvend contact met ons op. Dan bespreken we jouw doelen voor je onderneming en kijken wat er nodig is om ze te behalen. Of dat nu op gebied van social media, e-mail marketing of een andere vorm van automation is. Wij hebben alle tools in huis om jouw onderneming te laten groeien!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.