In Nederland zijn er maar liefst 7 miljoen dagelijkse Facebookgebruikers. Dat is een behoorlijk aantal en daarmee kan het een interessant kanaal zijn om je doelgroep te bereiken. Want in die 7 miljoen dagelijkse gebruikers, zit waarschijnlijk ook jouw doelgroep! Facebook biedt de mogelijkheid om content te plaatsen die jouw volgers aanspreekt. Maar ja, als je niet veel volgers hebt, is het aantal bereikte mensen ook niet groot. Daar heeft Facebook wat op bedacht: Facebook Ads. Wij leggen je uit wat het is en hoe jij het effectief in kan zetten voor jouw onderneming.

Wat is Facebook Ads?

Facebook Ads is een mogelijkheid om jouw berichten betaald extra onder de aandacht te brengen, bij de doelgroep die jij kiest. Je hebt als doel het behalen van een conversie. Dit kan zijn: het verkrijgen van een e-mailadres voor jouw salesfunnel, een website bezoek, de aankoop van jouw product of dienst of meer betrokkenheid bij jouw posts. Met Facebook Ads kun je een grotere doelgroep bereiken.

De betaalde posts komen in de tijdlijn van de geselecteerde doelgroep terecht en zien er iets anders uit dan een reguliere post. Je kan het zien als reclame specifiek voor jouw doelgroep. Het is dus belangrijk dat je goed voor je hebt wie jouw doelgroep is en waar ze zich bevinden. Als je dat weet, is Facebook Ads een efficiënte manier om je advertentiebudget te besteden.

Wanneer is het effectief?

Het antwoord is afhankelijk van je bedrijf en je doelstellingen. Als ondernemer is het belangrijk om klanten te hebben en daar kan dit een goede tool voor zijn. Door middel van Facebook Ads is het overbrengen van je boodschap relatief eenvoudig en de resultaten zijn meetbaar. Vergelijk het met een gedrukte folder. Stel je drukt 1000 folders en breng je rond in een wijk. Een groot deel van de ontvangers zal niet binnen jouw doelgroep passen, je kunt niet filteren omdat je niet weet wie in welk huis woont. Dat betekent dat een deel van deze doelgroep je folder voor niets ontvangt. Met Facebook Ads kun je bepaalde doelgroepen uitsluiten waardoor ze jouw boodschap niet zien, dus daar besteed je ook geen geld aan.

Budget Facebook Ads

Ik krijg vaak de vraag, “hoeveel budget heb ik nodig om effectief te zijn?”. Tijdens het maken van de advertentie en het opstellen van jouw doelgroep geeft Facebook zelf een adviesbudget aan. Hier kan je in meegaan, maar je kan het budget ook hoger of lager zetten. Meer budget geeft bijvoorbeeld niet altijd garantie voor betere prestaties. Wil je een post op je tijdlijn een boost geven? Dan stop je er een eurotje per dag in, maar voor 5 euro per dag heb je al een budget om een grotere doelgroep te bereiken. Je kiest zelf hoe lang je een campagne laat lopen. Dit kan een dag zijn, maar ook een paar weken of zelf doorlopend!

Facebook Ads uitbesteden

Waar moet ik beginnen, hoe werkt het en doe ik het wel goed? Betaal ik niet te veel? Haal ik het maximale resultaat uit mijn advertenties? Vragen waarbij we je kunnen helpen wanneer jij de inzet van je advertentiecampagnes bij ons uitbesteedt.

We kijken samen wat je wilt bereiken en we maken een plan om deze doelen te gaan bereiken. Als wat je vraagt niet reëel is of zelfs onhaalbaar hoor je dat natuurlijk ook. We moeten dan de doelen bijstellen, een andere strategie kiezen of simpelweg budget bijstellen.

Kunnen we jou helpen met het opstellen van advertentiecampagnes via Facebook? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Neem contact met ons op

Heb jij hulp nodig bij het maken van een Facebook Ads campagne? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag :)