Arco Pieper is een begrip in Nieuwerkerk en omstreken. In zijn winkel verkoopt hij een groot assortiment aan groente-, fruit en streekproducten. Veel klanten komen er al jaren. Dit komt vooral omdat Arco verstand heeft van de producten en je er altijd op mag rekenen dat deze producten vers zijn! Ondanks zijn trouwe klantenkring, wilde Arco ook nieuwe mensen bereiken, meer naamsbekendheid creëren en zijn omzet vergroten.

“Ik ken Corné al een lange tijd. Hij hielp me jaren geleden met de ICT van het bedrijf”, zegt Arco. “Toen ik onze naamsbekendheid en omzet wilde gaan vergroten had ik daar hulp bij nodig, door Corné ben ik bij Vivars terecht gekomen”.

Social media

Een duidelijk doel en de inzet van social media bleek hier de beste oplossing. Wij verzorgen de reguliere posts en social advertenties voor Arco. Zelf zorgen ze dagelijks voor een gezonde portie aan stories. “Ik had er goed over nagedacht. Het is een investering waarvan de uitkomst onzeker is. Ik was namelijk zelf niet zo bekend met social media. Voorheen plaatsten we alleen advertenties in een lokaal blad. De onzekerheid die ik had, heb je met advertenties ook. Het voordeel is dat social media meetbaar is. Dat werkt toch beter.”

Ondanks de twijfel besloot Arco om toch met ons in zee te gaan. “Met stil staan win je niks, daarom heb ik uiteindelijk besloten het te doen. Als de uitkomst na een jaar zou tegenvallen kon ik er altijd mee stoppen. Dat is gelukkig niet gebeurt”.

Merkbaar resultaat

Het resultaat is dan ook écht merkbaar. Klanten in de winkel refereren naar de social media berichten. Ze komen voor een bepaalde actie of product. “Dat is de herkenning die we wilden creëren”.

Ook over het onderlinge contact is Arco erg tevreden. “Het is fijn om elkaar regelmatig te spreken. Al is het telefonisch.” Maar we moeten ook kritisch blijven, gaat het bij ons altijd goed? Nee natuurlijk niet, wij maken fouten want dat gebeurt in ieder bedrijf. “Een aantal maanden geleden was het iets stiller op onze kanalen. Toen twijfelde ik even om er mee te stoppen, want zonder mijn input gebeurde er bijna niets. Ik ben blij dat ik het niet heb gedaan, want nu loopt het weer heel goed”.

Is drukte een excuus? Nee nooit! Maar we hebben simpelweg te weinig capaciteit gehad. Inmiddels heeft Symone dat probleem opgelost en kunnen wij Arco gewoon weer bellen om te vragen wat er speelt in zijn winkel!

Wij zijn dan ook blij met klanten zoals Arco, dat hij blij is met ons en dat hij ons heeft vergeven dat we hem te weinig aandacht hebben gegeven. “Ik zou Vivars aan iedereen aan kunnen raden”.

Dank je wel voor deze woorden Arco!