Waar we waarschijnlijk met zijn allen hadden gehoopt dat het beter zou gaan, laten de cijfers inmiddels een ander scenario zien. Ondanks de ellende die in verschillende sectoren voortduurt, moeten we niet vergeten vooruit te kijken en steeds opnieuw leren inspelen op het moment.

Vanavond wacht ons een persconferentie waarvan al een aantal zaken uitgelekt lijken te zijn. De kans is groot dat ons beperkingen te wachten staan. Dat houdt in dat we bijvoorbeeld weer na moeten denken over alternatieve manieren van verkopen. Fysieke momenten worden beperkt en een online oplossing ligt dan voor de hand.

Verrassing

In maart werden we toch een beetje verrast en moesten we brandjes, en soms zelfs branden, blussen. Dat proberen we nu te voorkomen door actief mee te denken met onze klanten. Goed verhaal CornĂ©, daar verdienen jullie wel mooi geld mee! Dat klopt als een bus, maar de laatste keer zorgden die oplossingen wel voor vele euro’s aan online omzet. Geen verkooppraatjes, maar resultaat getoond in keiharde cijfers.

Initiatief

Er wordt door ondernemers natuurlijk ook zelf nagedacht over de beperkingen en dat zijn soms de meest voor de hand liggende oplossingen. Zo kregen we van Iris van Ampersant de vraag of bezoekers online een afspraak konden plannen via de website. Op basis van deze vraag ontwikkelden we een afsprakenplanner in de bestaande website. Er geldt bij Ampersant een maximum van 4 bezoekers tegelijk. Ze willen hiermee teveel mensen in de interieurstudio voorkomen en daarmee bij degene die komen voor een uitgebreid interieuradvies teleurstelling voorkomen.

Een bezoeker maakt daarom online een afspraak op een datum, maximaal aantal personen en een tijdslot. Deze tijdsloten worden automatisch gereserveerd en kunnen niet door een ander gekozen worden. Daarnaast kunnen de afspraken door Iris en Anne Marie worden beheerd. Een redelijk eenvoudig voorbeeld van een praktisch probleem dat online wordt opgelost.

 

We sturen actief, want we zien het niet alleen aankomen, vergeet niet dat het succes van onze klanten voor het overgrote deel bijdraagt aan ons eigen succes.

Het aantal aanvragen voor applicaties, webshops en websites groeit en daar zijn we blij mee. Dat is ook de reden dat we recent ons team weer hebben uitgebreid met Silvan (developer) en volgende week maandag start Jozias (designer).

Kunnen we jou helpen met een antwoord op een probleem dat online kan worden opgelost? Wil je online verkopen, heb je een koppeling nodig met een bestaand systeem of een aanpassingen of integratie aan je WordPress website? Neem dan contact met ons op, we kunnen je zeker helpen.

Aanpassen, doorgaan en blijven lachen! Proberen in ieder geval đŸ˜‰

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Laat het ons weten en we voorzien je vrijblijvend van informatie.