Of je bent gewoon nieuwsgierig? Kan natuurlijk ook.

Je bent in ieder geval op onze website en dat is niet voor niets. We hebben jou namelijk geselecteerd op basis van functie, leeftijd, interesse en het gebied waarin jij je bevindt. Kan dat? Ja dat kan zeker. De één is enorm verbaasd, terwijl de ander denkt: “vertel me eens iets nieuws”. Daar kunnen we helaas niet op filteren. Ben jij er nog?

Natuurlijk!

Want jij wil weten hoe je dit aanpakt en wat er nodig is om je campagne slim in te zetten, zodat je ook daadwerkelijk rendement uit je investering haalt. Daarom geven we je 4 tips waar je aan moet denken, op moet letten, of die cruciaal zijn voor het slagen van een campagne. We gaan er hierbij natuurlijk wel vanuit dat je website goed in elkaar zit en de mogelijkheden heeft die je tegenwoordig nodig hebt. Twijfel je daarover? Vraag dan een website check aan.

Website check

1. Maak je doelgroep specifiek

Je campagne op een brede doelgroep inzetten levert je een groot bereik op, maar is dat altijd effectief? Het kan prima voor je werken als naamsbekendheid creëren het doel is. Wil je sturen op conversie en data verzamelen om je campagne aan te scherpen, dan is het slim om je doelgroep specifieker te maken. De kans op conversie is niet alleen groter, je kunt je boodschap beter afstemmen op die specifieke doelgroep en je kunt je campagne daarna optimaliseren.

2. Zorg voor een goede landingspagina

Zet jij een campagne in en laat je deze op een algemene pagina binnen je website uitkomen? Dan is de kans dat je bezoekers verliest enorm groot. Zorg voor een landingspagina die echt aansluit bij je campagne en daarmee je doelgroep. Promoot jij een schoen in je advertentie, zorg dan dat je bezoeker geen gieter te zien krijgt als ze op je advertentie klikken, maar écht die specifieke schoen. Het lijkt vanzelfsprekend, maar we komen het heel vaak tegen.

3. Stel doelen in

Op je website kun je met Google Tag Manager alle knoppen en links een doel geven. Dat houdt in dat je er voor kunt zorgen dat je precies weet waar een bezoeker klikt (of juist niet). De knop van hierboven “website check” heeft zo’n doel. Zo weten we precies hoe vaak er op de knop geklikt is en hoe vaak de gevraagde actie op die pagina uitgevoerd is. Kortom: besteding en resultaat worden duidelijk.

4. Bied een actiemogelijkheid

Dit is natuurlijk nog maar een tipje van de sluier, want online biedt ontzettend veel mogelijkheden. Dit zijn er ook teveel om op te noemen, maar de drie van hierboven zijn ontzettend belangrijk. Jij wilt nu natuurlijk meer weten, want dit is voor iedere onderneming interessant. Dus wat kan dit voor jou betekenen? Dat ligt aan je doelstelling(en) en het budget dat je er voor vrij wilt maken. We helpen de bloemenwinkel op de hoek tot internationale handelaren. Jij zit in die doelgroep, dus waarom zou je het gesprek niet aangaan? Stel je vraag of laat je gegevens achter en we nemen contact met je op (geef je bezoeker de keuze, tip 5 ;-).

Actie!

Nemen wij contact met jou op, of verstuur je gewoon een vraag? Wij vinden het allebei goed. Maak gebruik van onderstaand formulier en je krijgt binnen één werkdag een antwoord op je vraag of we bellen je voor een afspraak.